داستان یک شهر/ اورلئان

توی قرن پانزدهم میلادی وقتی شهر اورلئان در خلال جنگ های صدساله به محاصره انگلیسی ها دراومده بود، فقط یه چیز می تونست امید رفته رو به اردوگاه خسته و تاریک برگردونه، دختری ساده و با ایمان که به قدیسه ای بی باک برای نظامی های فرانسوی تبدیل شد.

 

*تولید آیتم معرفی شهر اورلئان کشور فرانسه برای برنامه لیگ ملت های والیبال شبکه ورزش سیما باعث شد تا درباره تاریخ این شهر بیشتر بخوانم. بعد از اینکه محقق برنامه، مطالب را فرستاد تا متن آیتم را بنویسم شخصیت ژان دارکی که قبلا از آن شنیده بودم بیشتر برایم جذاب شد. به بهانه معرفی کشور فرانسه و شهر اورلئان نگاهی گذار کردم به زندگی این قدیسه ای که روح شجاعت را در کالبد سربازان فرانسوی دمیده بود. این شهر در دوران جنگ جهانی دوم هم بارها بمبماران شد و حوادث زیادی را از سر گذرانده است. پیشهاد می کنم ۵ دقیقه وقت بگذارید و این آیتم جذاب را ببینید.

برای برنامه های مختلف تا به حال چندین بار از فرانسه نوشته ام و هر بار این کشور رومانیتک اساطیری مرا مجذوب خود کرده است. به شکل ناباورانه ای آیتم های این کشور همیشه زیبا و دلنشین از آب درآمده اند.

 

آنچه در مقابل چشمان شماست آیتم معرفی شهر اورلئان فرانسه است که در برنامه لیگ ملت های والیبال شبکه ورزش تلویزیون ایران پخش شده است.

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *